سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قاصدک پر طلایی(حمیدرضا قدرتی)
09132147634***09190424302****09136931595
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
.


مردم می گویند، ” آدم های خوب را پیدا کنید و بدها را رها کنید.” اما باید اینگونه باشد، ” خوبی را در آدم ها پیدا کنید و بدی آن ها را نادیده بگیرید. ” هیچکس کامل نیست********دنیا هم به آدمهای خوش بین نیاز دارد هم به آدمهای بد بین چون افراد خوش بین هواپیما میسازند،افراد بدبین چتر نجات!
آرشیو وبلاگ

 ورود به Windows XP بدون داشتن Password

توجه: هدف از این نوشته ها افزایش اطلاعات کاربران در سطوح مقدماتی و متوسط با برخی از مسائل مهم امنیت رایانه ها و اینترنت است به گونه ای که وی بتواند برخی از رایج ترین اشتباهاتی که در استفاده و یا پیکربندی ویندوز و اینترنت صورت می گیرد را شناسایی وبرطرف سازد . فراموش نکنید که شما باید پیش از آزمایش هر کدام از موارد ذیل روی یک رایانه ، از صاحب آن ( و در مواردی که از طریق اینترنت عمل می شود، همچنین از ISP خود ) اجازه لازم را اخذ کنید                                     .

در این قسمت با یک راهبرد عملی برای نفوذ آشنا می شویم که لازمه آن دسترسی داشتن به رایانه روشن دارای ویندوز
XP است و مباحث تئوری را فقط در حد نیاز بررسی می کنیم.
در ویندوز
XP علاوه بر کابرانی که شما تعریف می کنید، کاربر دیگری به نام Administrator وجود دارد که نه تنها در لیست کاربران صفحه ورود به ویندوز نشان داده نمی شود ، بلکه اگر با استفاده از گزینه User Accounts موجود در Control Panel هم لیست کاربران سیستم را مشاهده کنید،اسمی از آن برده نشده است . همین امر سبب می شود که به احتمال قوی اگر شما رمز این کاربر را به نحوی تغییر دهید و بتوانید از طریق آن وارد سیستم شوید ، تا مدتها کسی از این موضوع باخبر نشود و بتوانید با استفاده از این کاربر چه از راه دور واز طریق اینترنت (که در جای خود شرح داده خواهد شد ) وچه به طور محلی وارد آن رایانه شوید واز آنجایی که این کاربر بالاترین حق های دسترسی به تمام پوشه ها و تنظیمات را دارد. نفوذی از این کامل تر متصور نخواهد بود. ابتدا برای آشنایی با محیط ورود به ویندوز XP ، اگر روی سیستم خود تنها یک کاربر دارید، با استفاده از گزینه Accounts User موجود در Control Panel و انتخاب a new account Create دو کاربر یکی ازنوع L I m I t e d و دیگری از نوع Computer Administrator بسازید (بر خلاف ظاهرامر ، XP از تمام انواع کاربرانی که ویندوز 2000 داشت هم پشتیبانی می کند ، اما در اینجا فقط همین دو حالت را نمایش می دهد ) به این صورت که ابتدا نام کاربر را وارد می کنید و سپس نوع آن را انتخاب و کلید Create account را فشار می دهید . کمی با تنظیمات این قسمت کار کنید تا بتوانیدبه راحتی کاربر بسازید ، رمز عبور و مشخصاتش را تغییر دهید و یا آنرا حذف کنید . حال سیستم را مجددا راه اندازی کنید. این بار با صحفه ای مواجه می شوید که نام کاربران مختلف سیستم شما را نشان می دهد تا بتواند با استفاده از هر کدام که تمایل داشتید وارد سیستم شوید . اما باز هم اثری از Administrator نمی بینید. حال کلیدهای Ctrl+Alt+Del را دوباره پشت سر هم فشار دهید . مشاهده می کنید که ظاهر منوی ورود به سیستم تغییر می کند به صورتی که می توانید نام کاربری را هم مانند رمز عبور تایپ کنید . حال نام کاربری Administrator را با رمز عبور که هنگام نصب ویندوز به آن داده اید، وارد کنید تا به عنوان مدیر سیستم وارد ویندوز خود شوید                                    .

تذکر: یکی از نقایص امنیتی در ویندوزهای
XP نصب شده در ایران در هنگام نصب آنها ایجاد می شود . بسیاری از افراد هنگام نصب ویندوز در مرحله ای که از آنها خواسته می شود رمز Administrator را وارد کنند آن رمز را خالی می گذاردند و در برخی موارد دیگر نیز کسی این رمز را تعریف می کند که طبق قاعده نباید دسترسی به اطلاعات آن سیستم داشته باشد. هرگز این کاربر را فراموش نکنید!

اگر رمز عبور
Administrator را به یاد نیاوردید، نگران نباشید، قصد داریم در آینده روشی به شما ارائه کنیم که بدون دانستن رمز این کاربر ، رمز عبور آن را تغییر دهید!

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 86 آبان 21 :: 10:24 عصر

امکانات جانبی




جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

چت روم فارسی

ابزار پرش به بالا

پیوندها
لوگو
مردم می گویند، ” آدم های خوب را پیدا کنید و بدها را رها کنید.”
اما باید اینگونه باشد، ” خوبی را در آدم ها پیدا کنید و بدی آن ها را نادیده بگیرید. ”
هیچکس کامل نیست********دنیا هم به آدمهای خوش بین نیاز دارد هم به آدمهای بد بین چون افراد خوش بین هواپیما میسازند،افراد بدبین چتر نجات!
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 38
  • کل بازدیدها: 348119

جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ